Després de fer el seguiment d'Antoni Bassas per diferents medis (diari, bloc, facebook, etc.), arribem a la conclusió que és un bon comunicador.
A continuació, el Prezi sobre el treball elaborat i el seguiment d'Antoni Bassas:
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Vídeo. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Vídeo. Mostrar tots els missatges
dissabte, 15 de desembre del 2012
El bon comunicador: Antoni Bassas
Etiquetes de comentaris:
Antoni Bassas,
Apunts classe,
Bon comunicador,
COED,
Comunicació audiovisual,
GTIC,
Mapa conceptual,
Prezi,
Vídeo
divendres, 14 de desembre del 2012
Identitat i Territori
El treball modular de GTIC i COED el vàrem presentar aquest darrer dimarts.
Ens va costar en un principi l'elecció del tema, perquè haviem de trobar quelcom que tinguéssim en comú la Marta i jo. Finalment vam escollir parlar sobre l'expressió facial i corporal, ja que la Marta i jo som molt observadores i ens hi fixem molt. A part vam trobar que era un tema interessant a saber, i que més d'una de les nostres companyes es podria sentir identificada, ja que tothom en algun moment ens em deixat guiar per les primeres impressions d'una persona.
Per a la presentació vàrem crear un Prezi dinàmic amb fotografies, vídeos, etc. basant-nos en un llibre com a metàfora del Prezi. Ja que el llibre representa molt la idea de la primera impressió, si no et crida l'atenció la portada (primera impressió) segurament no l'agafaràs per a llegir.
A continuació us adjunto el Prezi:
Ens va costar en un principi l'elecció del tema, perquè haviem de trobar quelcom que tinguéssim en comú la Marta i jo. Finalment vam escollir parlar sobre l'expressió facial i corporal, ja que la Marta i jo som molt observadores i ens hi fixem molt. A part vam trobar que era un tema interessant a saber, i que més d'una de les nostres companyes es podria sentir identificada, ja que tothom en algun moment ens em deixat guiar per les primeres impressions d'una persona.
Per a la presentació vàrem crear un Prezi dinàmic amb fotografies, vídeos, etc. basant-nos en un llibre com a metàfora del Prezi. Ja que el llibre representa molt la idea de la primera impressió, si no et crida l'atenció la portada (primera impressió) segurament no l'agafaràs per a llegir.
A continuació us adjunto el Prezi:
Etiquetes de comentaris:
COED,
GTIC,
Identitat i Territori,
Presentació,
Prezi,
Som com som,
Vídeo
diumenge, 11 de novembre del 2012
Edició de vídeos
L'última classe de GTIC la vam dedicar a treballar amb el programa d'edició de vídeos Movie Maker, per treballar els conceptes i els passos més bàsics per a saber editar un vídeo. Ja que haurem d'elaborar-ne un per al treball modular de plàstica i música.
A partir d'un arxiu de vídeo, vam anar seleccionant aquelles parts que més ens interessaven, retallant-les i modificant-ne la seva durada, seguidament vam afegir el so, anul·lant el so de la pròpia gravació, fent que només s'escoltés la música afegida paral·lelament al moment de l'edició.
Movie Maker és un programa senzill i fàcil de fer servir on es pot treballar amb vídeo, imatge, so i text.
A continuació us presento el resultat:
A partir d'un arxiu de vídeo, vam anar seleccionant aquelles parts que més ens interessaven, retallant-les i modificant-ne la seva durada, seguidament vam afegir el so, anul·lant el so de la pròpia gravació, fent que només s'escoltés la música afegida paral·lelament al moment de l'edició.
Movie Maker és un programa senzill i fàcil de fer servir on es pot treballar amb vídeo, imatge, so i text.
A continuació us presento el resultat:
Etiquetes de comentaris:
Edició vídeos,
GTIC,
Movie Maker,
Vídeo
dilluns, 5 de novembre del 2012
Comunicació audiovisual i/o digital
L'espectador d'una imatge, vídeo...escolta i entra en un procés de reelaboració de la informació que l'orador transmet. És a dir un procés de comprensió per adquirir un coneixement nou, influint directament amb els coneixements que ja tens gràcies a l'experiència. Per tant, depenent dels coneixements previs que té el receptor, aquest tindrà un concepte diferent.
En una comunicació audiovisual, el receptor haurà d'estar més receptiu, ja que la informació transmesa és més elaborada que en una situació de comunicació oral. Hi ha més influències (directes i no-directes) en una comunicació audiovisual que en una comunicació oral, com per exemple, els missatges subliminals.
Dins del món educatiu, la comunicació audiovisual hauria de ser tractada com un coneixement més per aprendre, també en el entorn familiar i des de els propis mitjans de comunicació, que són els principals emissors de contingut audiovisual.
Per tant, s'hauria d'aplicar un procés d'alfabetització audiovisual com a solució d'aquest desconeixement global de la comunicació audiovisual. Així podent introduir de manera correcte i conscient les noves tecnologies audiovisuals en l'educació. No seria un canvi fàcil i ràpid, ja que el format educatiu hauria de patir grans canvis en el material pedagògic, els docents, el pla d'estudis, etc.
A continuació us adjunto el vídeo del qual s'ha extret aquesta informació:
En una comunicació audiovisual, el receptor haurà d'estar més receptiu, ja que la informació transmesa és més elaborada que en una situació de comunicació oral. Hi ha més influències (directes i no-directes) en una comunicació audiovisual que en una comunicació oral, com per exemple, els missatges subliminals.
Dins del món educatiu, la comunicació audiovisual hauria de ser tractada com un coneixement més per aprendre, també en el entorn familiar i des de els propis mitjans de comunicació, que són els principals emissors de contingut audiovisual.
Per tant, s'hauria d'aplicar un procés d'alfabetització audiovisual com a solució d'aquest desconeixement global de la comunicació audiovisual. Així podent introduir de manera correcte i conscient les noves tecnologies audiovisuals en l'educació. No seria un canvi fàcil i ràpid, ja que el format educatiu hauria de patir grans canvis en el material pedagògic, els docents, el pla d'estudis, etc.
A continuació us adjunto el vídeo del qual s'ha extret aquesta informació:
Etiquetes de comentaris:
Apunts classe,
COED,
Comunicació audiovisual,
Vídeo
Llicències i tipus de programaris
Com a introducció del tema que tractaríem a la sessió de GTIC, vam veure el vídeo "Copiar no es robar"
Després de veure'l, vam posar en comú el que pensàvem sobre copiar coses d'altres pàgines webs, i vam acabar amb la conclusió que copiar documents o imatges d'altres llocs no està malament, sempre i quan hi hagi una adaptació prèvia dels drets d'autor de la creació. És per això que llicències com Creative Commons són cada dia més comunes en blocs, en imatges, vídeos...
Creative Commons és una organització sense ànims de lucre, que ofereix llicències perquè aquells creadors o autors puguin establir uns drets determinats per a l'ús de les seves creacions a terceres persones.
Creative Commons no dona llicències totalment lliures, es troba entre el Copyright i el Copyleft. Per tant, l'autor o creador de la creació tindrà que escollir les diferents condicions que vol, tenint així una llicència amb alguns drets reservats, mai serà la totalitat de drets reservats, ja que això seria una llicència Copyright.
La llicència Copyright té tots els drets d'autor reservats, no es pot fer cap ús de la creació. En canvi, les creacions amb llicència Creative Commons si que se'n podrà fer ús, sempre respectant les condicions.
Dependrà de les condicions que s'hagin seleccionat, la llicència variarà. Les condicions que s'ofereixen són:
Webs d'interès que apliquen llicències de drets d'autor:
http://www.flickr.com/
http://www.commons.wikimedia.org
http://www.jamendo.com/
A la mateixa sessió vàrem treballar sobre els tipus de programaris, hi ha dos tipus:
-Programari convencional
Són aquells programes que no permeten modificacions. Dins del programari convencional, en trobem tres classes el gratuït (freeware), el de prova (shareware) i el comercial (pagament previ).
-Programari lliure
Ofereixen la possibilitat d'accedir al codi font i modificar-lo a través de programari específic. Per tant, aquests programes si que acceptaran modificacions dels propis usuaris.
Després de veure'l, vam posar en comú el que pensàvem sobre copiar coses d'altres pàgines webs, i vam acabar amb la conclusió que copiar documents o imatges d'altres llocs no està malament, sempre i quan hi hagi una adaptació prèvia dels drets d'autor de la creació. És per això que llicències com Creative Commons són cada dia més comunes en blocs, en imatges, vídeos...
Creative Commons és una organització sense ànims de lucre, que ofereix llicències perquè aquells creadors o autors puguin establir uns drets determinats per a l'ús de les seves creacions a terceres persones.
Creative Commons no dona llicències totalment lliures, es troba entre el Copyright i el Copyleft. Per tant, l'autor o creador de la creació tindrà que escollir les diferents condicions que vol, tenint així una llicència amb alguns drets reservats, mai serà la totalitat de drets reservats, ja que això seria una llicència Copyright.
La llicència Copyright té tots els drets d'autor reservats, no es pot fer cap ús de la creació. En canvi, les creacions amb llicència Creative Commons si que se'n podrà fer ús, sempre respectant les condicions.
Dependrà de les condicions que s'hagin seleccionat, la llicència variarà. Les condicions que s'ofereixen són:
- Reconeixement: Sempre que es reconegui l'autoria de l'obra, aquesta pot ser reproduïda, distribuïda i comunicada públicament.
- Sense obres derivades: No es pot alterar, transformar o generar una obra derivada de l'obra original.
- No comercial: No es pot utilitzar l'obra ni els treballs derivats per a finalitats comercials.
- Compartir igual: Si s'altera o es transforma l'obra, o se'n generen obres derivades, han de quedar subjectes a la mateixa llicència que l'obra original.
Webs d'interès que apliquen llicències de drets d'autor:
http://www.flickr.com/
http://www.commons.wikimedia.org
http://www.jamendo.com/
A la mateixa sessió vàrem treballar sobre els tipus de programaris, hi ha dos tipus:
-Programari convencional
Són aquells programes que no permeten modificacions. Dins del programari convencional, en trobem tres classes el gratuït (freeware), el de prova (shareware) i el comercial (pagament previ).
-Programari lliure
Ofereixen la possibilitat d'accedir al codi font i modificar-lo a través de programari específic. Per tant, aquests programes si que acceptaran modificacions dels propis usuaris.
Etiquetes de comentaris:
Activitats classe,
Apunts classe,
Copyright,
Creative Commons,
Cultura Lliure,
GTIC,
Llicències,
Programari,
software,
Vídeo
dimarts, 23 d’octubre del 2012
Què són els wikis?
Un wiki és un lloc web col·laboratiu, que pot ser editat des del navegador pels usuaris. Els ususaris d'un wiki poden d'aquesta manera crear, modificar, enllaç i esborrar el contingut d'una pàgina web, de forma interactiva, fàcil i ràpida.
És similar al Google Docs, però els wikis són anteriors i té menys recurssos i opcions com el fet de que en Google Docs pots estar treballant en un mateix document a l'hora diferents usuaris, en canvi, els wikis no tenen aquesta opció, sinó que per a treballar s'hauran de crear diferents documents i treballar-hi cooperativament.
.
Hi ha moltes opcions d'usos educatius dels wikis (segons Jordi Adell):
a) Comunicació classe
b) Col·laboració classe
c) Presentar/Realitzar treballs
d) Arxiu text col·laboratiu
e) Seguiment assignatura
f) Projectes en grup
Aqui us deixo un vídeo que explica què són els wikis:
És similar al Google Docs, però els wikis són anteriors i té menys recurssos i opcions com el fet de que en Google Docs pots estar treballant en un mateix document a l'hora diferents usuaris, en canvi, els wikis no tenen aquesta opció, sinó que per a treballar s'hauran de crear diferents documents i treballar-hi cooperativament.
.
Hi ha moltes opcions d'usos educatius dels wikis (segons Jordi Adell):
a) Comunicació classe
b) Col·laboració classe
c) Presentar/Realitzar treballs
d) Arxiu text col·laboratiu
e) Seguiment assignatura
f) Projectes en grup
Aqui us deixo un vídeo que explica què són els wikis:
Etiquetes de comentaris:
GTIC,
Jordi Adell,
Usos wiki,
Vídeo,
Wikis
dilluns, 8 d’octubre del 2012
Què són i per què serveixen els RSS?
RSS és una forma molt senzilla per a poder rebre, directament a l'ordinador o a una pàgina web online (a través d'un lector RSS) informació actualitzada sobre les pàgines web que t'hagis subscrit anteriorment, sense la necessitat que hagis d'anar una per una mirant si hi ha novetats sobre els temes que t'interessen.
Per subscriure't en una pàgina web, o en aquest cas, en un bloc, aquest haurà de tenir el servei RSS disponible i el lector interessat en aquest haurà de tenir un lector RSS.
El lector RSS serà l'encarregat d'avisar-te i informar-te de totes les novetats que s'hi hagin afegit en el bloc o a la pàgina web.
Els RSS serveixen per facilitar l'accés a la informació web que s'actualitza regularment, com per exemple, un bloc. Així, informant a l'usuari que tingui lector de RSS de totes les novetats que ell desitja estar informat.
A continuació, un vídeo sobre els RSS:
Per subscriure't en una pàgina web, o en aquest cas, en un bloc, aquest haurà de tenir el servei RSS disponible i el lector interessat en aquest haurà de tenir un lector RSS.
El lector RSS serà l'encarregat d'avisar-te i informar-te de totes les novetats que s'hi hagin afegit en el bloc o a la pàgina web.
Els RSS serveixen per facilitar l'accés a la informació web que s'actualitza regularment, com per exemple, un bloc. Així, informant a l'usuari que tingui lector de RSS de totes les novetats que ell desitja estar informat.
A continuació, un vídeo sobre els RSS:
diumenge, 30 de setembre del 2012
Pràctica amb Google Drive
Google Drive és un servei d'emmagatzematge d'arxius diversos (Word, PowerPoint, Excel...) online.
Es poden crear els documents a l'instant i treballar en equip, a l'hora al mateix document, podent compartir les carpetes o fitxers amb qualsevol usuari i triar si pot visualitzar, editar o comentar el contingut.
A continuació es pot veure el vídeo de presentació de Google Drive:
Així doncs, un cop ja tenim clar què és i com es fa servir, a la classe vam fer grups de 4 persones per fer un treball que consistia en una part escrita, una presentació en diapositives, i finalment un qüestionari.
Per començar, un membre del grup va accedir al seu compte de Gmail i va obrir l'aplicació Google Drive, crear un document i compartir-lo amb la resta del grup.
Un cop compartit el document creat, i decidit el tema del treball, cada membre de grup vam poder anar afegint informació al mateix document, treballant en un mateix document i estalviant-nos el tenir un document cada membre i desprès ajuntar-los per fer un sol document.
Google Drive té l'opció de xat intern entre els membres d'un document o carpeta compartida, això facilita la feina, ja que des de el xat ens posàvem d'acord en aspectes del treball que estàvem realitzant.
Un cop acabat el document escrit, vam fer els mateixos passos, de crear un document i compartir-lo amb els altres companys, però aquest cop, obrint un document per a fer presentacions. Entre totes quatre vam anar afegint la informació a les diferents diapositives, creant una presentació del treball.
Per finalitzar, vam crear i compartir amb el grup un formulari, on a partir del tema triat, vam elaborar unes preguntes.
A continuació, us presento el nostre treball sobre les pissarres digitals.
Document:
Presentació:
Formulari:
Etiquetes de comentaris:
Activitats classe,
Formulari,
Google Drive,
GTIC,
Presentació,
Vídeo
dimarts, 25 de setembre del 2012
WebQuest
Una webquest és una proposta didàctica de recerca guiada, que utilitza principalment recursos d'Internet.
Té en compte el desenvolupament de les competències bàsiques, contempla el treball cooperatiu i la responsabilitat individual, prioritza la construcció del coneixement mitjançant la transformació de la informació en la creació d'un projecte i conté una avaluació directa del procés i dels resultats.
Definició consensuada a les segones jornades de Webquest (2006)
Edu3.cat és un portal educatiu on podem trobar diferents recursos i materials didàctics de diversos àmbits de coneixement: Ciències naturals, Ciències socials, Educació artística, Llengua i literatura, Matemàtiques, Tecnologia...
A continuació, us presento un dels vídeos que es pot trobar en aquesta web, on es pot veure la proposta d'una webquest sobre les constel·lacions zodiacals que duen a terme els alumnes de cicle superior de primària del CEIP Gras i Soler d'Esplugues de Llobregat.
Etiquetes de comentaris:
Activitats classe,
GTIC,
Vídeo,
Webquest
Subscriure's a:
Missatges (Atom)