Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Poesia. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Poesia. Mostrar tots els missatges

divendres, 30 de novembre del 2012

La recitació

Durant aquestes ultimes setmanes, a la sessió de gran grup a COED a l'inici de la classe recitem poemes. Aquesta setmana jo he recitat un poema de Maria Antonia Salvà que fa anys el vaig recitar a l'escola.

S'ha de tenir en compte que la poesia ha de treballar-se amb els nens des de ben petits, ja que fa treballar la imaginació. I al recitar-la també es treballa la memòria.

A continuació us deixo el poema triat:


L’estiu
La vella a l’ombra ja fila;
som a l’estiu: quin alè!...
Correu, nins, per fora vila,
que ara és temps de viure a pler.

Ni plecs, ni cartells, ni escola,
ni sentir més cantussol
que l’amiga corriola
que gisca de sol a sol.

Per l’ombra de la cisterna
es belluga un llumet viu…
És la primera lluerna,
llumeneret de l’estiu!
                       
                        M. Antònia Salvà