dissabte, 24 de novembre del 2012

Conferència "El paper del mestre i les TAC"

Durant aquesta darrera setmana, vam fer un seguit d'activitats per la SAE, la Setmana d'Activitats Extraordinàries.

Dilluns 12 de novembre vam assistir a la conferència "El paper del mestre i les TAC" a càrrec de l'Anna Pérez, professora que ja fa anys aplica les TAC a les seves classes, i treballa a partir de blocs i altres eines amb els seus alumnes.

Idees principals extretes de la conferència:


- En l’actualitat ens trobem amb escoles del S.XIX, professorat del S.XX i alumnes del S.XXI. Això provoca que hi hagi més problemàtiques en l’educació.

- El canvi de material didàctic influeix en l’adaptació del professorat, però també s’ha de tenir en compte un canvi de metodologia, que consisteix bàsicament en:
àInteractuar                   àTocar                               àComunicar                    àCrear

- El treball en equip i cooperatiu és una característica bàsica per la metodologia de les TAC.

- El mestre s’haurà d’adaptar als seus alumnes, respecte els seus interessos i treballar amb temàtiques que s’ajustin tant en la edat com en la manera de treballar-les.

- Taxonomia Bloom i les TAC.

- Com ha de ser el mestre? (canvis)

1. Analògic à Digital                          Comporta adaptar-se als nous materials digitals, com les presentacions a partir del PWP, ús de la PDI en les classes, etc.

2. Lligat à Mòbil                                Recórrer a altres recursos, fent protagonistes als nens i fent-los participar en les activitats paral·lelament amb el mestre.

3. Aïllat à Connectat                          Formar part i interactuar a xarxes socials.

4. Genèric à Personal                        El mestre no és genèric, és individual i particular, té una referència concreta.

5. Consumidor à Creador                 Crear les activitats i la matèria adaptant-la als teus alumnes a partir de llocs web com el JTIC.

6. Tancat à Obert                             Compartir amb altres els teus coneixements, mantenir contacte amb altres companys de professió per a millorar tècniques i contrastar les maneres d’aplicar els coneixements.

- Amb aquest conjunt de canvis, s’aconseguirà:
à Comunicació                                                               à Col·laboració                               
à Compartir                                                                   à Discussió

Els alumnes posen en comú les seves decisions i les definiran conjuntament, fomentant el treball cooperatiu.

- Aprenentatge en xarxa: Projectes telemàtics. Creació de contingut conjuntament amb altres escoles o entitats educatives.

- Apoderament: L’alumne s’ha de sentir l’amo del seu treball. Creant així, una interacció, un entusiasme i una participació molt positiva.

-Amplicació de la veu de l'alumnat i la creativitat, a través de recursos web, blocs, webquest, etc.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada