dilluns, 5 de novembre del 2012

Comunicació audiovisual i/o digital

L'espectador d'una imatge, vídeo...escolta i entra en un procés de reelaboració de la informació que l'orador transmet. És a dir un procés de comprensió per adquirir un coneixement nou, influint directament amb els coneixements que ja tens gràcies a l'experiència. Per tant, depenent dels coneixements previs que té el receptor, aquest tindrà un concepte diferent.

En una comunicació audiovisual, el receptor haurà d'estar més receptiu, ja que la informació transmesa és més elaborada que en una situació de comunicació oral. Hi ha més influències (directes i no-directes) en una comunicació audiovisual que en una comunicació oral, com per exemple, els missatges subliminals.

Dins del món educatiu, la comunicació audiovisual hauria de ser tractada com un coneixement més per aprendre, també en el entorn familiar i des de els propis mitjans de comunicació, que són els principals emissors de contingut audiovisual.

Per tant, s'hauria d'aplicar un procés d'alfabetització audiovisual com a solució d'aquest desconeixement global de la comunicació audiovisual. Així podent introduir de manera correcte i conscient les noves tecnologies audiovisuals en l'educació. No seria un canvi fàcil i ràpid, ja que el format educatiu hauria de patir grans canvis en el material pedagògic, els docents, el pla d'estudis, etc.



A continuació us adjunto el vídeo del qual s'ha extret aquesta informació:


Edu3.cat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada